Πλατανος
«Μέσω της ελευθερίας και μόνο μπορεί να υπάρξει επαρκής προετοιμασία για μια πιο πλήρη ελευθερία» – William Gladstone, λόγος για την Ελλάδα, 1850

Ένα τραγικό δυστύχημα

Στις 24 Μαρτίου 1999 ένα Βέλγικο Φορτηγό που μετέφερε αλεύρι και μαργαρίνη έπιασε φωτιά μέσα στην σήραγγα του Λευκού Όρους, στα σύνορα Ιταλίας- Γαλλίας. Τέτοια περιστατικά είχαν συμβεί στο παρελθόν, αλλά κάθε φορά οι οδηγοί είχαν καταφέρει να σβήσουν τις φωτιές. Όχι αυτήν την φορά. Η φωτιά έκαιγε ανεξέλεγκτα, και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μέσα στην γέφυρα αναπτύχθηκε θερμοκρασία 1,000 C που έκαιγε για 56 ώρες, ενώ πέρασαν 5 μέρες προτού μπορέσει να πλησιάσει ο οποιοσδήποτε το τούνελ. 39 άτομα έχασαν την ζωή τους και η σήραγγα έμεινε κλειστή για 3 χρόνια. Το τούνελ ξανασχεδιάστηκε και με το άνοιγμα του εκ νέου υπήρξαν πολλές καινοτομίες, ανάμεσα στις οποίες είναι η δημιουργία ενός πυροσβεστικού σταθμού εξοπλισμένου με οχήματα στο μέσο του τούνελ, περισσότερες νησίδες ασφαλείας, η δημιουργία παράλληλου διαδρόμου διαφυγής, εξοπλισμένου με ανεξάρτητη ροή οξυγόνου μέσω αεραγωγών και η δημιουργία βιντεοθυρίδων σε κάθε νησίδα ασφαλείας. Το σημαντικότερο όλων: όλα τα φορτηγά επιθεωρούνται, από όποια πλευρά και αν μπαίνουν στο τούνελ σε ειδικά σχεδιασμένους χώρους.

Στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε μετά την απεργία του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, η κυβέρνηση να μην τους δίνει μεν τις αυξήσεις που ζητάνε, αλλά να ικανοποιεί αιτήματά τους για ελεύθερη κυκλοφορία τα Σαββατοκύριακα και στις σήραγγες τις εθνικής οδού. Θεωρεί η κυβέρνηση ότι με το να μην υποκύψει σε οικονομικά αιτήματα, δεν έχει οικονομικό κόστος. Αλλά, αργά ή γρήγορα, κάποιο ατύχημα θα συμβεί στην εθνική οδό ή και στις σήραγγες της εθνικής οδού. Οι ανθρώπινες απώλειες και το μπλοκάρισμα λ.χ. ενός ρεύματος της εθνικής οδού έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος. Το πραγματικό οικονομικό κόστος από την απώλεια ζώων, από προκληθείσα αναπηρία, το κόστος δηλαδή όταν άνθρωποι σε παραγωγική ηλικία χάνονται είναι δυσθεώρητο. Απλά το κόστος δεν είναι άμεσο. Δεν μιλάμε για την αξία μιας ανθρώπινης ζώης σε συναισθηματικούς όρους, αφού αυτό απλά δεν αποτιμάται, ας με διορθώσουν οι φίλοι που ασχολούνται με τα οικονομικά. Ελπίζω πραγματικά, ότι η τωρινή κυβέρνηση θα φανεί αναξιόπιστη στις υποσχέσεις της.

2 Σχόλια to “Ένα τραγικό δυστύχημα”

  1. Έτσι είναι αυτά. Ένα σωστό μέτρο είχε ληφθεί τα τελευταία χρόνια, με την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών τα Σαββατοκύριακα, και η κυβέρνηση το αποσύρει.

    Είναι λάθος να αποδώσουμε την απόσυρσή του στην πίεση των προσοδοθηρικών συντεχνιών. Μάλλον, ο κύριος υπεύθυνος είναι ένα πολιτικό σύστημα που κυριολεκτικά επιθυμεί να φάει τα παιδιά του, που χρειάζεται να έχουμε κάθε χρόνο νέες εκατόμβες στα Τέμπη για να πενθούν οι πολίτες αντί ν’ασχολούνται με την πολιτική παρακμή της χώρας.

    Sic transit gloria mundi…

  2. […] υπουργίας Χατζηδάκη στην συντεχνία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων στο να κυκλοφορούν όποτε και όπου […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: