Πλατανος
«Μέσω της ελευθερίας και μόνο μπορεί να υπάρξει επαρκής προετοιμασία για μια πιο πλήρη ελευθερία» – William Gladstone, λόγος για την Ελλάδα, 1850

Ο Μακρυγιάννης για την κοινωνική πρόνοια

Ο στρατηγός Μακρυγιάννης άρχισε να γράφει τα απομνημονεύματά του το 1828. Μετά από 182 χρόνια όμως παραμένει επίκαιρος όσο ποτέ, αφού τα αιτήματα που διατυπώνει για την κοινωνική πρόνοια, στην Ελλάδα ούτε έγιναν ακόμα βίωμα, ούτε πρακτική, και τελικά δεν πραγματώθηκαν ποτε.  Στην Ελλάδα το κυρίαρχο λογοπλαίσιο περιστρέφεται για το αν θα χρεωκοπήσουμε ή όχι, για το εάν πρέπει να πληρώσουμε τους πιστωτές μας ή όχι, για το αν είναι κακό ή κακό το ΔΝΤ. Ποτέ όμως δεν έγινε μια συζήτηση για το τι προσφέρει το ελληνικό κράτους στους πολίτες του, συγκριτικά με αυτά που ζητάει από αυτούς. Ιδού:

Κι’ όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας.  Νάρθή ένας νά μου είπή ότι θά πάγη ομπρός ή πατρίδα,  στέργομαι νά μου βγάλη καί τά δυό μου μάτια.  Ότι άν είμαι στραβός, καί ή πατρίδα μου καλά, μέ θρέφει αν είναι ή πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι. Οτι σ’ αύτείνη θά ζήσω, δέν έχω σκοπόν νά πάγω άλλου.

Χωρίς σχόλια to “Ο Μακρυγιάννης για την κοινωνική πρόνοια”

Σχολιάστε

