Πλατανος
«Μέσω της ελευθερίας και μόνο μπορεί να υπάρξει επαρκής προετοιμασία για μια πιο πλήρη ελευθερία» – William Gladstone, λόγος για την Ελλάδα, 1850

Η παρωδία μιας παρωδίας ως επικοινωνιακή προπαγάνδα

Σε ένα από τα σπάνια, αυθόρμητα, και τόσο, μα τόσο ανθρώπινα ενσταντανέ, που χρονολογούνται τουλάχιστον από τον καιρό της τσαρίνας Μ.Αικατερίνης, ο γραμματέας της ΝΔ με το πλούσιο παρελθόν*, επισκέφτηκε οινοποιείο στην Νεμέα, όπου και φωτογραφήθηκε. Δεν παρέλειψε δε να δόσει και το σχετικό δελτίο τύπου, έτοιμο για αναδημοσίευση, ώστε να μην παρακουράζονται οι δημοσιογράφοι που θέλουν να κάνουν «ρεπορτάζ». Δεν θα σταθώ στις τετριμμένες κοινοτοπίες που γράφει το δελτίο τύπου, όποιος θέλει μπορεί να τις διαβάσει εδώ, αρκεί να μην τον πάρει ο ύπνος στις 2 πρώτες γραμμές του κειμένου.

Θα σταθώ όμως στις φωτογραφίες που δόθηκαν στην δημοσιότητα, βλέπουμε μια ακριβώς εδώ:

Σας θυμίζει κάτι; Μήπως αυτό;

Για όσους θυμούνται, μια έξοχη σελίδα που δημιούργησε αρκετά internet memes που περιστρέφονταν γύρω από την ΛΔΚ, ήταν το Kim Jong-il looking at things. Σε μια παρωδία των άχαρων επισκέψεων σε κρατικά εργοστάσια, αγροκτήματα, και άλλες παραγωγικές μονάδες κατάφερε να αποτυπώσει το μείγμα πλήξης, περιέργειας και γνήσιου ενδιαφέροντος που έδειχνε ο μακαρίτης ο Kim Jong-il γι’αυτά που τον έβαζαν να δει στα πλαίσια των εθιμοτυπικών αυτών επισκέψεων.

Προσωπικά, all time favourite είναι η στιγμή της αποκάλυψης, όταν ο Kim Jong-il ανακαλύπτει τον γύρο:

Τώρα, για την κυβέρνηση που διάλεξε για κυβερνητικό της εκπρόσωπο τον γνωστό μπραβίΣιμο, είναι γεγονός ότι είναι αρκετά δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ προπαγάνδας και παρωδίας. Αλλά δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς το πώς μπορεί να πιστεύει κάποιος ότι η παρωδία της παρωδίας της επικοινωνιακής προπαγάνδας μιας χώρας που έχει ταυτιστεί στο στόμα της σαμαρικής νεοδεξιάς ως κάτι αντίστοιχο της αυτοκρατορίας του κακού ότι είναι επικοινωνιακά αποτελεσματική τακτική. Εάν πάντως δουλεύει, είναι ένα ενδιαφέρον πείραμα, αφού θα αποτελέσει παγκόσμια πρώτη, sites όπως το 4chan να αποτελέσουν ψηφομαζώχτη, ακριβώς με την συνειδητή(;) αυτογελοιοποίηση του υποψηφίου.

*ένα πρόχειρο βιογραφικό εδώ

Χωρίς σχόλια to “Η παρωδία μιας παρωδίας ως επικοινωνιακή προπαγάνδα”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: