Πλατανος
«Μέσω της ελευθερίας και μόνο μπορεί να υπάρξει επαρκής προετοιμασία για μια πιο πλήρη ελευθερία» – William Gladstone, λόγος για την Ελλάδα, 1850

Η πτωχή πλην τιμία Ελλάς

Πριν λίγες μέρες, ένας κινούμενος-σκουπιδοντενεκές-με-γραβάτα, που στον ελεύθερο χρόνο του παριστάνει τον ΓΓ κοινωνικής αλληλεγγύης της Μ.Βρετανίας, επιτέθηκε  στους πιο φτωχούς συμπολίτες του, ισχυριζόμενος ότι η λήψη επιδομάτων από το κράτος είναι lifestyle επιλογή. Δεν είναι κάτι που να ξαφνιάζει: από τότε που ξέσπασε η παγκόσμια καπιταλιστική κρίση, η μισάνθρωπη ρητορική της επίθεσης στους πλέον αδύναμους διαδόθηκε σε ανησυχητικό βαθμό σε διάφορες χώρες, με άλλοτε άλλη επιτυχία, συμπεριλαμβανομένης της δικής μας.

Τα γράφουμε αυτά για να επισημάνουμε μια καίρια αντίφαση στην καρδιά του κυρίαρχου μισάνθρωπου λόγου, αντίφαση που θα οδηγήσει στο – όχι και τόσο μακρινό μέλλον – στην ολοκληρωτική καταστροφή των φορέων του. Ας αντιπαρέλθουμε προς το παρόν παρατηρήσεις όπως ότι μεσοπρόθεσμα σύστημα που δεν γεννά πλούτο καταρρέει, και ότι εδώ και δεκαετίες μας έλεγαν ότι η Σοβιετική Ένωση ήταν αποτυχημένη γιατί οι πολίτες της δεν είχαν την δυνατότητα να αγοράζουν καταναλωτικά αγαθά – ενώ οι δικοί μας πολίτες μπορούσαν, αλλά όχι πια.

Η αντίφαση λοιπόν είναι η εξής: η Ελλάδα (η Αγγλία, η Γαλλία κ.ο.κ.) στο παρελθόν ήταν πτωχή, πλην τίμια. Δεν είχε συνδικαλισμό, ανθρώπινα δικαιώματα, κοινωνική πρόνοια, λογοδοσία των αρχών, λόγο των πολιτών στις «επενδύσεις» που γίνονται στην περιοχή τους, καθολική περίθαλψη, δωρεάν παιδεία και άλλες εφευρέσεις του σατανά (συνήθως από τον κατάλογο των προπατορικών αμαρτημάτων λείπουν τα θαλασσοδάνεια των τραπεζών που ήταν τα ίδια τότε και σήμερα). Εάν θέλουμε λοιπόν να γίνουμε καλύτεροι, ως λαός, ως άτομα, ως κοινωνία, συνεχίζει αυτή η ρητορική, πρέπει να επιστρέψουμε στην κατάσταση της έντιμης πενιάς. Και ότι πρέπει να φτωχύνουμε επειδή φταίξαμε και πρέπει να τιμωρηθούμε. Και με δυο λόγια, ο πλούτος είναι αμαρτωλός, αλλά όχι κάθε πλούτος, παρά μόνο αυτός που μοιράζεται ως ευημερία στους πολλούς, και όχι αυτός που υπάρχει ως προκλητική σπατάλη στους λίγους. Εδώ λοιπόν, έρχεται η παραδοξολογία της σχιζοειδούς αυτής ρητορικής, γιατί είναι καλό να φτωχύνεις, αφού η φτώχεια είναι τιμωρία, κρίμασιν οις οίδε Κύριος, και πρέπει να φτωχύνεις με σκοπό να ξαναπλουτίσεις; Μήπως έπρεπε να παραμείνεις εξαρχής σε αυτήν την κατάσταση; Αλλά εάν έπρεπε να παραμείνεις σε αυτήν την κατάσταση, γιατί η φτώχεια να είναι τιμωρία και όχι αυτοσκοπός; Γιατί να θέλεις να παράξεις πλούτο ως κοινωνία συνολικά, αφού ο πλούτος διαφθείρει; Εάν η φτώχεια είναι καλή, πρέπει να είναι καλή καθολικά, και εάν είναι κακή, πρέπει να είναι κακή καθολικά.

Στο ευρωπαϊκό παρελθόν, τα συντηρητικά κόμματα, με ρεύματα όπως η λαϊκή δεξιά στην Ελλάδα, ο ρεπουμπλικανισμός, ο γκωλισμός κ.ο.κ. τόνιζαν την έντιμη πενία και την σκληρή δουλειά ως ιδεώδες, αλλά ταυτόχρονα τόνιζαν την έννοια της αλληλεγγύης γι’αυτούς που ήταν λιγότερο τυχεροί, είτε λόγω ανάγκης και πίεσης από τα αριστερά τους, είτε λόγω ειλικρινούς πεποίθησης ότι υπάρχουν και άνθρωποι που είναι λιγότερο τυχεροί σε αυτή την ζωή, ότι όλες οι ανθρώπινες προσπάθειες φτάνουν κάποτε σε ένα τέλος, και μερικές φορές οι αντικειμενικές συνθήκες είναι ανυπέρβλητες. Δεν ισχύει αυτό με την μισάνθρωπη νεοδεξιά του σήμερα, είτε ΝΔ λέγεται στην Ελλάδα, είτε Τόρυδες λέγονται στην Αγγλία, ή Ρεπουμπλικανικό Κόμμα στις ΗΠΑ. Με το να αναλαμβάνουν οι συντηρητικοί, σε ανίερη συμμαχία με τους τραπεζίτες, μια πολιτική ριζικής καταστροφής της κοινωνίας από την οποία προήλθαν, και αναλαμβάνοντας τον ρόλο επαναστατική δύναμης, θα οδηγήσουν στο τέλος σε ανατροπή των ιδίων και των πολιτικών τους, και την οριστική παρακμή των χωρών τους, και άνοδο νέων δυνάμεων, που στο χέρι τους θα κρατούν περισσότερη δικαιοσύνη.

 

Χωρίς σχόλια to “Η πτωχή πλην τιμία Ελλάς”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: